Letošní Londýnský týden módy Fashion Week se přesouvá do jeho nového domova v Soho. Na této velmi důležité společenské, kulturní i průmyslové události ukazuju módní průmysl světu, co všechno se v něm ukrývá. Na tuto událost se sjedou celebrity, režiséři, make-up umělci, modelky. Někteří z nich se budou procházet po přehlídkovém mole v nejnovějších modelech- ukáží se společenské i volnočasové šaty, luxusní
overaly, kardiany, topy, kalhoty a další nové modely.
V letošní roce ale asi největší rozpory vzbuzuje umístění této událost. Britská módní rada totiž rozhodla o přesunu hlavních výstavních prostor od Somerset House, kde tato událost přebývala posledních 5 let do parku v centru města Soho.
Výhodou je docházková vzdálenost od mnoha centrál časopisů, kanceláří a butiků. Tato událost je přímo připojena k Oxford Street se spoustou obchodů, pro které je Spojené království tak dobře známé. Určité polemiky vyvolávají otázky, jak pojmou úzké uličky Soho větší množství automabilů s osoboními řidiči.
Ale u nového prostoru je velké plně funkční parkoviště, které má pomoci s organizací celé události.
Brilantní věcí je, že bude k dispozici přirozené venkovní světlo přicházející přes střechu budovy což je něco, co nebylo v případě minulé stanové struktury nikdy dříve možné. Další výhodou je, že bude možno zorganizovat velkou přehlídku značkových showroomů s oděvy a módním příslušenstvím jako jsou kabelky, šály, čepice, šperky a další- vše na jednom patře.
Viditelnost je samozřejmě klíčová. Je velmi důležité si uvědomit, že týden módy je obchodní událost, takže pokud módní domy nemohou ukázat v kvalitním světle oblečené jejich produkty, pak je to celé k ničemu.
Každý se chce ukázat na týdnu módy v největší parádě- všichni chtějí najít místo, které bude maximálně vyhovovat jejich kolekci. Je důležité, aby dané místno vyhovovalo nejen dané kolkci, ale aby odpovídalo např. i ročnímu období, které odráží náladu návštěvníků.
Bez ohledu na poštovní směrovací číslo ale jakýkoliv zdatný designér se bude snažit umístit se co nejblíže ke dveří ve snaze maximalizovat potenciál daného prostoru- toto je taktika důležité zejména pro menší módní značky.